Ханс Вегнер народився 1914 року. У 14 років він вступив до підмайстра до місцевого тесляра, а за кілька років вирішив відкрити свою справу, але його забрали до армії. Служба проходила у Копенгагені. Там йому вдалося відвідати щорічну меблеву виставку, яку влаштовували червонодеревники, і Ханс зрозумів, що відкривати свою справу рано, треба навчитися.
На шляху до успіху: самоучка-дизайнер Ханс Вегнер та його стиль
У Данії в середині 1920-х років в дизайні меблів почав складатися в дизайні меблів модернізмом. Представники нового стилю намагалися поєднати національну традицію виготовлення меблів та раціоналізм Баухауса.
Надихнувшись ідеями столичних меблярів, Вегнер вступає до Школи мистецтв та ремесел (пізніше перейменовану на Датську королівську академію витончених мистецтв та дизайну). У 1938 році Ханс Вегнер вже самостійно бере участь у виставці червонодеревників.
У 1930-1940-х роках усі датські дизайнери працювали в парі з червонодеревниками. Вони допомагали дизайнерам створювати об’єкти з дерева та виконували всі дизайнерські задуми.
У 1940 році Вегнер проектував меблі для концертного залу в місті Орхус. Автором проекту був знаменитий дизайнер Арне Якобсен. Цього ж року Ганс зустрічає свого майбутнього партнера, знаменитого майстра-червонодеревника Йоханнеса Гансена.
Саме з ним Ганс Вегнер створив свої найкращі роботи.
На шляху до успіху: самоучка-дизайнер Ханс Вегнер та його стиль
У 1943 році Вегнер відкрив своє дизайн-бюро. Він вигадував не лише ескізи меблів, а й сам її робив. Під час війни не було можливості купувати подарунки для близьких, і Ганс робив їх своїми руками. Так з’явився набір дитячих меблів, виготовлений ним на Різдво для сина одного із друзів. Комплект Peters Table&Chair досі випускається компанією Carl Hansen&Søn.
Кінець сорокових років минулого століття став для Вегнера особливо успішним. У виробництво виходять кілька моделей крісел, які він створив, надихнувшись китайським кріслом епохи Мін.
У 1950-ті роки настає розквіт датського модернізму. На міланському тижні дизайну скандинавські професіонали забирали перші призи. Вегнер був серед них. У 1950-1960-ті роки він створює безліч яскравих об’єктів: крісло-бик, крісло-черепашка, крісло-дельфін, стілець-камердинер.
Майстер черпав натхнення скрізь і у всьому. Усі його роботи виходили гранично лаконічними. Незважаючи на масове виробництво, кожна модель вимагала копіткої ручної роботи. Навіть після того, як Ханс Вегнер відійшов від справ, він все одно контролював виробництво реплік своїх ранніх проектів. Музеї Вегнера у рідному місті Тендер, у різних музеях світу, а також у будинках простих мешканців Данії.

Зараз також читають: