Інтерв’ю з провідним дизайнером Ангстрем, Веронікою Грибовою

Вероніка Грибова.jpg

_x00 Як це відбувається і з чого починається?

– Кожна колекція створюється по-різному. Одна може початися з поїздки до Німеччини (посміхається), інша – з відвідин якоїсь меблевої виставки або від побаченого гарного краєвиду… Припустимо, сподобалась якась ідея чи образ. Наприклад, фахверк у німецькій архітектурі. Далі ти вже використовуєш аналогічний прийом у декорі та «підтримуєш» його відповідною лицьовою фурнітурою, характерною для цього стилю або іншими декоративними елементами… Наприклад, ручками, декоративними петлями, які представлені в колекції. А далі на основі цього образу створюються модулі, які формуються в композиції. Але тут все індивідуально, «універсального рецепта» створення колекції, на жаль, немає.
Програму Кантрі я починала створювати зі спальні, а потім уже розробила колекцію у вітальні. Мені хотілося зробити затишні домашні меблі, наблизити їх до сільського натурального стилю… Але, як з’ясувалося на практиці, російському покупцеві не дуже подобається, коли звучить слово «сільський» і вже в рамках віталень колекція була злегка урбанізована. Чим Ви надихалися, створюючи колекцію Кантрі?

– Дизайнери, як і всі творчі люди, надихаються від подорожей, споглядання прекрасного краєвиду, картини та взагалі всього гарного. Кантрі з’явилася внаслідок поїздки до Німеччини. Мені дуже подобається архітектура цієї країни. Зокрема, її відмінний елемент – фахверкова система. Мене як архітектора за освітою особливо надихають такі речі. Саме тому я вирішила взяти за основу для колекції такий елемент, як фахверк та стилістично його обіграти.

– Що з аксесуарів для колекції Кантрі ви б порадили, як автор?

– Килими з малюнком у стилі пэчворк, килими з ефектом витертості, вінтажні аксесуари, тарілки з орнаментом у стилі прованс або кантрі для вітринних секцій, декоративні білі, а також кольорові клітини з ефектом старіння. Ці аксесуари роблять інтер’єр наближеним до провансу та кантрі.
Але програма Кантрі настільки універсальна, що її можна оформити і в стилі неокласика, якщо використовувати килими з орнаментом, на стінах зробити оформлення класичними молдингами та прикрасити все це зістареними дзеркалами та картинами. У такому оформленні Кантрі стає суворішою та урочистішою. – Для кого створена ця колекція? Як Ви бачите свого покупця?

– Це людина середнього віку, прихильник традицій, любитель всього натурального, що нам і диктує стиль кантрі. Однак не можна однозначно визначити покупця Кантрі, тому що ця колекція в якомусь сенсі є універсальною. Вона користується популярністю серед клієнтів різного віку та смаків: як у любителів стилів кантрі та прованс, так і у прихильників неокласики.

– Дійсно, меблі колекції Кантрі Ангстрем вписуються і в класичні, і в сучасні інтер’єри. За рахунок чого було досягнуто такої універсальності?

– Ця колекція легко вписується і в європейську неокласику, і в прованс, і в кантрі (я ці стилі об’єдную у зв’язку з їхньою близькістю до сприйняття), і в горезвісний скандинавський стиль. Думаю, що така «універсальність» пов’язана з великим модульним рядом, універсальним декором Валенсія, зрозумілим дизайном та різноманітністю можливих композицій. Колекція Кантрі Ангстрем складається із 61 одного модуля. Це дозволяє «формувати» меблеву композицію на свій смак під різні стилі інтер’єру.

– Які напрями в дизайні меблів зараз у тренді?

– У січні пройшла Міжнародна Кельнська виставка меблів (Imm Cologne 2018) і основним трендом на наступний рік став ретро стиль, який був помічений ще на минулорічній Міланській виставці (I Saloni del Mobile 2017), де ретро покази. Але, як ми побачили в Кельні, цей тренд спустився і в інтер’єри middle class. Ми також називаємо цей стиль неоретро або mid-century.
Поясню, чому я говорю про виставки. Справа в тому, що саме ці виставки задають перспективний напрямок дизайнерам, і саме вони задають так звані загальновизнані тренди у декорах, кольорах, оформленні та меблевих стилях на найближчі 2/3 роки. Такі виставки – це як тиждень моди, лише у дизайні меблів та інтер’єру.

тренди інтерв'ю.jpg

До речі, трохи профільної інформації: Кельн задає напрямок на 2 роки вперед, Мілан – на більш пролонгований термін. Так у Кельні ми отримали mid-century (нео ретро), а в Мілані був зроблений наголос на респектабельному контемпорарі. Варто також відзначити, що в сучасному дизайні в останні роки спостерігається змішання стилів і відсутність будь-яких жорстких правил в дизайні. ін.. Так народився модний зараз стиль фьюжн. – Вероніка і останнє питання, скажіть, як відрізнити хороший дизайн від несмаку з дизайнерської точки зору?

– Є простий спосіб зробити це. Гарний дизайн завжди гармонійний. Ось ви дивитеся на загальну картинку, і нічого не повинно дратувати в ній. Більше того, вам захочеться розглядати деталі, заглиблюватись у побачене. Якщо це так, значить дизайн хороший. Це максимально простий, але в той же час робочий спосіб відрізнити гарний дизайн від поганого. Як казала Коко Шанель «Якщо не можете згадати, у що жінка була одягнена, значить, вона була одягнена ідеально». Те саме в дизайні. Якщо ви бачите картинку, де Вас ніщо не дратує, то перед вами гарний гармонійний дизайн.

Зараз також читають: