Бувають компанії, чиї історії нерозривно пов’язані із тими чи іншими сім’ями. Так і компанія Фаберже народилася завдяки одному французу, який у 30-х роках XIX століття вирішив навчитися ювелірній майстерності у Санкт-Петербурзі у відомого на той час фахівця Андреаса Фердинанда Шпігеля. Йдеться про Густава Фаберже.
З чого все почалося
Кілька років знадобилося Густаву, щоб вивчити в деталях процес виготовлення золотих скриньок. 1841 року він офіційно став майстром ювелірної справи. Ще через рік Фаберже відчинив двері свого першого магазину. Перебував він у той час на Великій Морській вулиці. Його успіх був приголомшливим.
Можливо, цей успіх був би тимчасовим явищем, яке не зробило б компанію Фаберже міжнародним ювелірним гігантом, якби не інша подія, що сталася 1846 року. Саме тоді на світ з’явився Петер Карл Фаберже, відомий сьогодні просто як Карл Фаберже – син засновника бренду. Становлення Карла Для Густава було дуже важливо, щоб син пішов його стопами. Тому він залишив ювелірний бізнес у Росії на керуючого і вирушив із сім’єю до Дрездена. Завдяки цьому юний Карл зміг познайомитися та особисто подивитися, як працюють найкращі ювеліри Франції, Німеччини та Англії. А його творчий дух підживлювали відомі галереї та музеї Європи. <0/20 Він ще 10 років активно осягав тонкощі та нюанси управління ювелірною компанією «Фаберже». А допомагав йому в цьому той самий керуючий, на якого колись Густав залишив справу. Але її широка популярність прийшла лише після того, як творчість майстрів зауважив Олександр ІІІ. Імператор замовив у Карла Фаберже дорогоцінне яйце «Курочка», яке він хотів подарувати дружині Марії Федорівні на Великдень 1895 року. Сьогодні побачити цей шедевр можна у Синій вітальні Шувалівського палацу у Санкт-Петербурзі. З того часу символом компанії стали великодні яйця, прикрашені дорогоцінним камінням.
Націоналізація ювелірного будинку «Фаберже»
З приходом до влади більшовиків у Карла Фаберже почалися проблеми. Нові правителі країни швидко націоналізували ювелірний бренд, а самому власнику довелося втекти спочатку до Латвії, а вже згодом до Німеччини. Через 2 роки Карл помер у Лозані після тривалої хвороби. Після жахливої революції, яка розкидала дітей спадкоємця будинку Фаберже по світу, двом синам Карла, Євгену та Олександру, вдалося заснувати в Парижі компанію Fabergé & Cie.
Фаберже з Франції проти Фаберже з Парижа
У світі тільки-но закінчилася Друга світова війна, як братам доповіли, що підприємець з Америки зареєстрував компанію Fabergé Inc. Крім того, він оформив товарний знак Fabergé, під яким планував виготовляти прикраси. Грошей на тривалі суди з американським громадянином у спадкоємців Фаберже не було, тому вони уклали договір. Відповідно до нього американцю дозволялося випускати під цим брендом парфуми, а ювелірна справа дісталася братам.
Цікаве про ювелірний бренд «Фаберже»
За більш ніж сторічну історію ювелірна компанія «Фаберже» зайняла певну нішу – спеціалізувалася на виготовленні крашанок. Найдорожчим ювелірним виробом стало Великодне яйце Ротшильдів. Воно пішло з молотка на аукціоні Christie’s за 9000000 фунтів стерлінгів. Це дозволило йому стати найдорожчим ювелірним виробом, зробленим у Росії.
Незважаючи на те, що свою популярність будинок «Фаберже» придбав виготовленням великодніх яєць, також у їх асортименті є різьблені фігурки з дорогоцінного та напівдорогоцінного каміння. До речі, на іншому аукціоні одну з них продали за 1 800 000 доларів.