У 1932 році у Вісбадені народилася майбутня зірка промислового дизайну Дітер Рамс. У 1947 році він вступив до місцевої мистецької школи. Дітеру було цікаво все: дизайн інтер’єрів, архітектура та навіть столярна майстерність. До речі, заради останнього навіть довелося зробити перерву в освітньому процесі. Не дивно, що потяг до знань дозволив Рамсу завершити навчання з відзнакою.
У 1953 році він працює з відомим архітектором того часу Отто Апелем. Завдяки цій співпраці Дітеру вдається взяти участь у проектуванні будівель для американських консульств, які згодом розмістять у Західній Німеччині. А в 1955 році він стає частиною компанії Braun.
Рамс і Braun: історія взаємин
Перший досвід співпраці німецького дизайнера та архітектора з великою корпорацією стався ще в 1954 році. Але на той час Рамсу довіряли лише оформлення виставкових комплексів та офісів компанії. Поступово в Дітері став прокидатися інтерес до промислового дизайну.
Близько 8 років знадобилося йому для того, щоб стати на чолі команди молодих дизайнерів Braun. Він працював над радіоприймачами, численними програвачами та навіть проекторами. Власне, Дітер стояв біля джерел цього напряму в побутовій електроніці. Саме Рамс вперше спроектував аудіосистему із модульних компонентів. Її блоки можна було розташовувати так, як зручно власнику.
Поступово Дітер удосконалювався і довів кодифікацію дизайну Braun до досконалості з точки зору структури та кольору. Йому було важливо, щоб усі елементи системи були сумісні. До речі, саме Рамсу вдалося запровадити колірне кодування елементів керування. Завдяки йому тепер кнопки вмикання/вимикання мають зелений колір. Дітер сформував на їх основі десять принципів гарного дизайну. На той момент це було дещо нове, з’явилося багато незгодних і навіть відверто злісних коментаторів. Але й донині багато молодих дизайнерів користуються його порадами.
_x Тобто хороший дизайн має бути інноваційним і жодним іншим. Крім того, дизайн – це не просто красива картинка, це насамперед функціональність та користь. Не варто забувати і про естетику. За допомогою дизайну можна зробити навіть технологічно складний продукт простим і зрозумілим.
А ще дизайн має бути чесним, ненав’язливим, довговічним, продуманим до дрібниць, що гармонує з навколишнім середовищем та екологічним. Найголовніший висновок, зроблений Дітером – у продукті має бути якнайменше дизайну.
Зараз також читають:
- Креативні ідеї від дизайнера Чині Боері
- Шарлотта Перріан: комфорт та доступність у дизайні інтер’єру
- Теренс Конран: майстер створення затишку та комфорту в інтер’єрі
- Віко Маджистретті: Мистецтво та майстерність великого художника
- Алжирський декоратор Франсуа Катру підкорює серця аристократів
- Пол Кокседж: Матеріали майбутнього та їх вплив на світ